Velkommen > Diverse - ikke faglig > Træning > Mini-Split

Mini-Split


For øjeblikket køre jeg et minimal træningssplit. Baggrunden for splittet er at man altid kan finde 20 min om dagen til træning - ingen problem. Det er et spørgsmål om motivation - man kan altid træne kl 21.

Mandag: Skrå bænkpres/Bentover-row (+ Chin-up)

Tirsdag: Squat/læg   

Onsdag: Biceps/triceps/mave

Torsdag: Deadlift/clean&press


Det er få øvelser, men det er primært kerneøvelser (ok, biceps og triceps er ikke kerne øvelser - I know....). Deadlift har jeg ellers ikke kørt i nogle år, men det er virkelig en sammensat øvelse, der rammer hele kroppen. Fantastisk genopdagelse.

Clean & press er også en super sammensat øvelse: Deadlift der går over i upright row og fortsætter i military press.

Typisk ligger jeg på omkring 5 arbejdsset pr øvelse, samt et par progressive opvarmningsset.

I mine træningsset køre jeg også med en progressiv øgning af belastning, således min rep-range i de første set er 15-20 reps og i det sidste set 3-5 reps


Splitet kan også køres:

Ben

Ryg/biceps

Bryst/triceps/delta

Deadlift

Pause (fredag, lørdag og søndag)


 

Powered By CMSimple.dk | Design By DCWD