Velkommen > Diverse - ikke faglig > Træning > 2-Split

2-Split


Et to-split vil give fleksibilitet således man ikke er tvunget til at holde en bestemt træningsrytme i hverdagen, men kan træne på de dage der passer en. To-splitet vil også give plads til andre fysiske aktiviteter som i mit tilfælde: bueskydning, kajak og konditræning (primært cykling).

Jeg er kommet frem til følgende to-split. Min plan er to træningspas om ugen, men er der tid kan det blive tre, og er der ikke tid kan det blive et.

Dag 1:
Skulderpress DB
Skrå DB/BB press
Chins/pullups
Bentrow BB
Deadlift

Dag 2:
Squat
Bicepscurl BB/DB
Tricepspress EZ
Dips
Læg, stående enkeltvis

Jeg er ikke marathon-træner der tager endeløse antal set, typisk tager jeg 4-6 set pr muskelgruppe.
Mit udgangspunkt er "der skal være fremgang". Hvis der ikke kan spores en fremgang, så skal man tilbage på tegnebrædtet. Så et uundværlig redskab er for mig min træningsdagbog (Træningslog). Hvor jeg noterer vægt og antal reps. fx 35 12/11/7. På den måde kan jeg evaluerer mine fremskridt....eller tilbageskridt.
Jeg er naturligvis spændt på at se hvorledes mine fremskridt er med et to-split. Jeg har før kørt tre-split og fire-split meget stabilt - og med stor fremgang.

Jeg mener stadig et 3-split er mere optimal, men når en hverdag skal hænge sammen må man engang i mellem nøjes.....

 

Powered By CMSimple.dk | Design By DCWD